Lai paaugstinātu bērnu zināšanas virtuālajā pašaizsardzībā un uzlabotu bērnu drošību interneta vidē, bezvadu interneta pakalpojumu sniedzējs “Triatel” uzsāk bērnu izglītošanas kampaņu “Esi reindžers!”. Kampaņas pirmajā etapā bērni aicināti piedalīties aptaujā, paužot savu viedokli par piedzīvotajiem aizskārumiem un apdraudējumiem internetā. Balstoties uz bērnu viedokli, kampaņas ietvaros tiks izstrādāti virtuālās pašaizsardzības paņēmieni.

“Virtuālā vide strauji attīstās. Internetā strauji aug arī bērniem noderīgais saturs. Tajā pašā laikā, līdz ar to pieaug arī dažādi virtuālās drošības riski. Turklāt, ja pieaugušo pasaulē apdraudējumi pārsvarā saistīti ar datorvīrusiem un naudas izkrāpšanas mēģinājumiem, tad bērnu pasaulē risku potenciāls ir daudz plašāks un emocionālāks,” stāsta “Triatel” (AS “Telekom Baltija”) vadītājs Viktors Topors. “Tāpēc, mūsdienu – 21.gadsimta digitālā laikmeta bērniem un jauniešiem – ir jāpārzina ne tikai ielai piemēroti pašaizsardzības paņēmieni, bet jāzina arī virtuālā etiķete un virtuālā pašaizsardzība.”

Lai paaugstinātu bērnu zināšanas virtuālajā pašaizsardzībā un uzlabotu bērnu drošību interneta vidē, bezvadu interneta pakalpojumu sniedzējs “Triatel” Starptautiskajā bērnu aizsardzības dienā – 1.jūnijā - uzsāk bērnu izglītošanas kampaņu “Esi reindžers!”.

Kampaņas pirmajā etapā bērni aicināti piedalīties aptaujā “Iesaisties virtuālajā pašaizsardzībā!”, informējot par piedzīvotajiem drošības riskiem, tostarp vietnēm un situācijām, kurās sajutušies nepatīkami - www.visidati.lv/aptauja/1092059427/

Aptauja ir anonīma, un tās dati tiks izmantoti tikai apkopotā veidā.  Pētījuma dalībniekiem ir iespēja laimēt galveno balvu - planšetdatoru “Huawei MediaPad T1 7.0”, kā arī 20 “Huawei” pārsteiguma balvas, norādot savu vai vecāku e-pasta adresi, kas tiks izmantota informēšanai par balvas saņemšanu.

“Laikā, kad mobilo viedierīču izplatība pieaug galvu reibinošos tempos un to lietotāji kļūst arvien jaunāki, drošības aspektam nenoliedzami ir jābūt visu nozares spēlētāju dienaskārtībā. 5G tīkla ieviešana vēl vairāk mainīs mūsu izpratni par internetu un paplašinās funkcionalitāti, ievērojami attīstīs valkājamo viedierīču sektoru, radīs pavisam jaunus jēdzienus un konceptus – viedo pilsētu, lietu internetu u.c. Līdzīgi kā ceļu satiksmē ir vairāki dalībnieki, arī digitālajā pasaulē par drošību jārūpējas gan ierīču ražotājiem, gan tīkla nodrošinātājiem, gan pašiem lietotājiem. Un to izglītošana ir misija, ko  nozare ar prieku uzņemas,” pauž “Huawei” ģenerāldirektors Baltijas valstīs Džeks Džu.

Savukārt kampaņas otrajā etapā “Triatel” sadarbībā ar dažādu citu jomu speciālistiem, tostarp psihologiem un bērnu tiesību speciālistiem, izstrādās virtuālās pašaizsardzības ieteikumus, kurus ikviens varēs iegūt, bezmaksas lejuplādējot informatīvu  ekrāntapeti.