Kas notiek lidmašīnu tualetēs?
Noteikti esi prātojis kas notiek, kad nolaid ūdeni lidmašīnās tualetē.

Noteikti esi prātojis kas notiek, kad nolaid ūdeni lidmašīnās tualetē. Vai piloti atbrīvojas no šiem atkritumiem lidojuma vidū? Vai arī ir cits veids kā tikt vaļā no šiem atkritumiem?
Tualetes lidmašīnās nav nedz greznas, nedz īpaši lielas, bet tās ir nepieciešamas katrā lidojumā . Tomēr ne katrā lidmašīnā ir bijusi tualete. Brāļi Raiti veica pirmo lidojumu un tas ilga tikai 12 sekundes - šajā laikā diez gan grūti piepildīt savu urīnpūsli, bet ilgstošus lidojumus nevaram iedomāties bez atejas.
Agrākos laikos lidotāju dzīve nebija vis tik skaista. Otrā pasaules kara laikā pilotiem nebija tualetes un nācās "improvizēt". Tam bija domāti dažādi konteineri, kas vēlāk tika izmesti pa logu, vai piestiprināti bumbām, kuras raidīja uz pretiniekiem.
Pirmā vakuuma tualete tika izgudrota 1970. gadā. Tās autors, Džeimss Kempers to pirmo reizi uzstādīja Boeing lidmašīnā 1982. gadā. Pirms tam lidmašīnu tualetēs tika izmantots zils šķīdums, kas uz laiku neitralizēja smaku. Šķidrums bija papildus svars lidmašīnai, tāpēc tika meklēti alternatīvi varianti. Arī mūsdienās tiek lietots šis šķidrums, bet pateicoties vakuumsūknim tā patēriņš ir daudz mazāks.
Bet kas tad īsti notiek ar šiem atkritumiem?
Patriks Smits, kurš ir uzrakstījis grāmatu par gaisa satiksmes noslēpumiem teic, ka nav iespējams atkritumus izmest lidojuma laikā. Lidojuma beigās pie atkritumu tvertnes tiek piestiprināts speciāls atsūcējs un to attīra no visa veida atkritumiem.

Mīļumi priecē! Aizraujoši kaķu šovi un suņu paraugdemonstrējumi krāšņajā izstādē Latvijas uzvarētājs 2025 (3)

Liāna Langa ar spēcīgu vēstījumu uzrunā latviešus Latvijā un tautiešus ārzemēs

Ukraina - Eiropas un Latvijas bruņuveste! Atbalstīsim Ukrainu piketā pie krievijas vēstniecības 31.maijā (3)

Googlē meklētākie atslēgas vārdi - Juris Jansons alkohols! Alga teju 100 TK gadā no mūsu, nodokļu maksātāju naudas (3)

Latvijas ļaudis satraukušies. Raimonds Pauls par sevi paziņo ļoti skumju vēsti (3)
