Pietiek atklājis interesantas “sagadīšanās” un faktus saistībā ap koncerna Sukhoi lidmašīnu iespējamo iegādi Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic vajadzībām. Visticamāk, tas ir bijis tikai viltus manevrs uzmanības novēršanai apjomīgas mahinācijas ietvaros, aiz kuras stāv Latvijas tautai pazīstamais Andris Šķēle un vairāki Kremļa varai tuvi uzņēmēji.

Mahinācijas pamatmērķis - radīt iespēju iepludināt airBaltic jaunus valsts līdzekļus. Pietiek ir sniegta informācija, ka airBaltic nemaz nav nopietni domājusi par Sukhoi lidmašīnu iegādi. Publiskie fakti ir gatavoti tikai “nekritiski domājošiem un entuziasma pārpilniem "mērķa medijiem", pirmām kārtām sabiedriskajai televīzijai”.

“Šī noplūdināšana varētu būt notikusi ar vienu mērķi - novērst uzmanību no summām, ko paredzēts atkal ieguldīt airBaltic, un no uzņēmuma Prudentia izraudzītā īpatnā “finanšu investora no Vācijas” lai, kad “sabiedrības spiediena rezultātā” airBaltic nāktos atteikties no saviem “plāniem” uz Sukhoi, tā tiktu uztverta kā “valsts interešu uzvara” un neviens vairs neiebilstu ne pret 80 miljonu eiro ieguldīšanu airBaltic, ne pret “finanšu investora no Vācijas” piesaisti ar joprojām neatklātiem nosacījumiem.

Pietiek rīcībā esošā informācija liek domāt, ka šis uzmanības novēršanas plāns ir tapis ciešā saistībā ar jau pieminēto Andri Šķēli un/vai viņa kompanjoniem. Pēc Pietiek avotu stāstītā, šā darījuma gatavošanā skaidri saskatāms tieši Šķēles "rokraksts" (kura pamatā ir viens princips - atrast, kur valstī kaut kas "slikti stāv", un to ar puslikumīgām metodēm piesavināties, izmantojot trešās personas, kuras iekrišanas gadījumā atbild likuma priekšā). Kā zināms, šim par oligarhu dēvētajam uzņēmējam jau vairākus gadus ir netiešas finansiālas intereses saistībā ar airBaltic, par kurām atsevišķi fakti ir nākuši arī gaismā.

Šķēle jau iepriekš slepeni piedalījies airBaltic "glābšanā" pirms četriem gadiem, un ticis nosaukts kā visas ieplānotās airBaltic mahinācijas finanšu konsultants, iespējams, pat tā galvenais idejiskais autors.

Tātad mahinācijas mērķis ir panākt, lai “dūmu aizsegā” airBaltic saņemtu 80 miljonu eiro Latvijas valsts finansējumam. Un te rodas iespēja pieteikties jauniem un vēl nezināmime kreditoriem, aiz kuriem stāvētu gan Šķēle, gan bijušais Latvijas Krājbankas saimnieks, gan Krievijas varai tuvi uzņēmēji.